Vertalen van doelen naar de juiste middelen
Hoe laat je zien dat ABN AMRO meer is dan alleen een bank en zich ook via activiteiten van de foundation, de eigen stichting van ABN AMRO, inspant voor kansarme kinderen en jongeren? Hoe zorg je ervoor dat klanten nadenken over het afsluiten van een duurzame hypotheek? Hoe zet je het merk ABN AMRO effectief en logisch in de markt? Als Marketing- en Communicatiespecialist ben je verantwoordelijk voor het omzetten van onze doelen in campagnes en evenementen. Uiteraard met een succesvol resultaat. Daarnaast zorg je ervoor dat klanten tijdig geïnformeerd worden. Deze belangrijke onderwerpen communiceer je via de best passende kanalen.
ABN AMRO is een bedrijf dat bekend staat om zijn transparantie. Het stelt het belang van de klant voorop. Dit maakt medewerkers er trots op deel uit te maken van het team. In de wereld van Marketing en Communicatie speel jij een belangrijke rol. Je hebt de kans om de reputatie op diverse manieren te verbeteren en te beschermen.
Multidisciplinaire teams
We werken elke dag aan onze merkidentiteit. Deze vertalen we in een verhaal, om duidelijk te maken waar we voor staan. We werken in multidisciplinaire teams. Deze teams bestaan uit marketing- en communicatiespecialisten, marktonderzoekers en databasemarketeers. Elk team richt zich op een specifieke doelgroep of productgroep. Alle ingrediënten die marketing en communicatie boeiend en uitdagend maken zijn aanwezig, zoals
- Het bedienen van de particuliere en zakelijke doelgroep
- Het inrichten van de interne communicatie
- Het uitdragen van de merkidentiteit
- Het vermarkten van onze vernieuwende oplossingen, zoals Tikkie
- De rol van internet en socialmediakanalen
De taken binnen de afdeling Marketing en Communicatie zijn altijd uitdagend. Geen enkele dag is hetzelfde, wat het werk dynamisch maakt.