Als je denkt dat je als designer bij een grote corporate geen impact kan maken, dan heb je het mis! Je ontwerpt namelijk voor miljoenen klanten. En door de informele sfeer en platte organisatiestructuur sta je, voor je het weet, je nieuwe idee te pitchen bij onze Chief Digital Officer Jorissa. Of sta je een drankje te drinken met Deborah, onze head of CX.
Kortom, een impactvolle én leuke baan voor wie van cutting-edge design en finance houdt!
Bij ABN AMRO zetten wij het klantbelang centraal. Zo hanteren wij 6 'Client Centricity Principles' die wij gebruiken bij het maken van belangrijke beslissingen. Wij als designers zijn natuurlijk de aangewezen groep om deze principes door te vertalen naar onze digitale klantervaringen. Daarom zijn onze doelen, principes en uitgangspunten vastgelegd in ons Design Manifest.
Om binnen een grote corporate tot waardevolle ontwerpen te komen, heb je de juiste setting nodig. Zo hebben we een eigen Design Clubhouse, waar je samen met andere designers aan het werk kan. Ook hebben wij een professioneel UX lab. We nodigen gebruikers uit om deel te nemen aan onze gebruikstests. Daarnaast organiseren we sessies waarbij onze ontwerpers en belanghebbenden kunnen meekijken. Zo leren we behoeftes en gedrag nog beter te begrijpen.
Build once, use multiple times. Dat is één van de principes van de nieuwe digitale strategie van ABN AMRO. Natuurlijk is dit voor ons, de ontwerpers, niet nieuw. We gebruiken namelijk ons ontwerpsysteem Emerald. Dit jaar heeft ABN AMRO aanzienlijk geïnvesteerd in deze tool. Dit was nodig om dit bankbreed door te voeren. Bovendien is het team aanzienlijk uitgebreid. Hierdoor werken wij nog efficienter en zorgen wij voor een consistente gebruikerservaring.
Onze UX Leads en People Coach steunen je in jouw persoonlijke ontwikkeling. Jullie maken gezamenlijk een plan. Dit plan sluit aan bij jouw expertise en ambitie. En het moet natuurlijk passen bij de mogelijkheden binnen de bank. Zo kun je je binnen onze design community ontwikkelen tot principle designer (mastery). Of doorgroeien naar een functie als UX lead (management).
Binnen ABN AMRO functioneert Design als een apart bureau. De ontwerpers worden ingezet bij diverse ontwikkelingsteams en projecten. Zo werk je de ene keer in een SCRUM-team, ben je een andere keer aan het knallen in een Design Sprint of doe je een opdracht voor de design community.
Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van de online gebruikerservaring. Zowel voor onze mobiele apps als online bankieren. Dit doen we onder andere door events zoals Creative doping en kennissessies.
Door onze eigen Design Room met collega's, dartbord, goede beeldschermen en een borreltje na werktijd, is het ontwerpen van de cutting-edge ervaringen een kwestie van tijd.
In onze maandelijkse meetup komen al onze ±80 designers samen om werk en ideeën te presenteren. Zo bereiken we een nog hoger niveau.