Medewerkers in ondersteunende functies zijn onmisbaar voor onze organisatie. Er wordt elke dag veel werk achter de schermen gedaan. Dit is om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. De collega’s bij Operations zorgen ervoor dat iedereen zonder problemen het werk kan doen.
Facility Management
Facility Management verzorgt de huisvesting van de hele bank. Het betreft een enorm takenpakket. Dit omvat de kantoren waar onze medewerkers werken. Ook bevat het alle vestigingen waar we onze klanten ontvangen. Van stilteruimtes tot ‘hot zones’: we bedenken vernieuwende, duurzame, werkconcepten op basis van gebruikersbehoeften, richten deze in en onderhouden ze. Transparantie en duurzaamheid zijn speerpunten geworden. Fout hout? Komt er niet in. Recycling of hergebruik? Als het kan, graag! Het hoofdkantoor kreeg een BREEAM-certificaat. Dit bewijst dat het werkt. Het wordt namelijk erkend als het duurzaamste bestaande kantoorgebouw ter wereld.
Inkoop
Inkoop (Procurement) is verantwoordelijk voor de externe inkoop van alle producten boven de € 50.000,-. Van gebouwen tot schoonmaak en van mobiele telefoons tot waardetransport. Het speelveld van de afdeling is heel ABN AMRO: alle business lines, de dochters en internationale vestigingen van de bank.
Naast inkopen hebben we ook een controlerende en raadgevende functie. We controleren of leveranciers voldoen aan alle voorwaarden. Dit kan bijvoorbeeld gaan over duurzaamheid en transparantie. Ook checken we of de lijnen met Compliance goed lopen en adviseren de business. Natuurlijk houden we de markt nauwlettend in de gaten. We willen zien welke ontwikkelingen waardevol kunnen zijn voor ABN AMRO.
Proces en Projectmanagement
Project- en procesmanagers horen tot de bruggenbouwers binnen de bank. We brengen steeds projecten en processen tot een goed einde. Of we nu een kans tot verbetering zien; we benutten die met een projectmatige aanpak. We lossen ook knelpunten in processen op. Hierbij verbinden we de zakelijke afdelingen met de ondersteunende delen van de bank. We analyseren wensen, formuleren realistische doelen en creëren draagvlak. We verbeteren de diensten van ABN AMRO. Hierdoor dragen we bij aan een bank die LEAN werkt. Dit maakt de bank wendbaarder en klaar voor de toekomst.